LivetEnligtSannaAmanda

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Sanna - 7 augusti 2011 23:44

Hej!


Nu kommer min dag.


Först släcktkalas för Morbror och Morfar, tåran var god hehe   

Sedan drog jag, Emelie och Lisa-Marie ut för att träffa någon. De slutade med att jag var med Emelie, Lisa-Marie, Elina, Magdalena, Joakim, Emma, Robert, Morgon, Moa, Daniel och Julia fram till 11, vi hade super roligt eller i allafall jag och de verkade som de andra också hade det!

En lång och rolig dag!

Tog några bilder men är inte säker på att jag fick lägga ut dom så jag hoppar det,  kan lägga upp en på min, Julia och Emelies söta power king imorgon :D


Ha det bäst glöm inte fototävlingen som är flyttad till tisdag i stället!


http://livetenligtsannaamanda.bloggplatsen.se/2011/08/04/5958026-fototavling/

Av Sanna - 7 augusti 2011 23:40

Hej!


Fick en fråga från Rebecka om fotot till fototävlinen fick vara redigarat och svaret är ja!



En sak till fototävligen avslutas Tisdag 9 Augusti klockan 15.00 är nämligen inte hemma imorgon ska på Lotta på Liseberg så kolla på det!

Av Sanna - 7 augusti 2011 13:28

  

Hehe igga min min :D


Tröja - Kappahl

Jeans - Cheep Monday

Av Sanna - 7 augusti 2011 12:58

Att må dåligt kan beror på mycket, att man är sjuk tex. feber, vattenkopper men också allvarigare som cancer och massa annat jobbit.

De kan även bero på att andra i sin omgivning mår dåligt, och att man själv vill göra allt man kan för denna person och de påverkar såklart en själv.

Man kan ha förlorat någon nära, råkat ut för något, våltagen, hotade och allt vad som kan ändå. Säger bara snälla polisanmäl om du blivit eller försökt bli våltagen eller hotad, de är inget som man ska behöva bära på själv.


Man kan även vara deprimerad, ha ångest vilket också är jätte jobbigt! Man kan vara det olika svårt, och olika länge. Men om man mår dåligt och inte känner något hopp för att leva längre är BUP, Ungdomsmottagningen, Skolkurator, Skolsköterska eller annan vuxen som man litar på jätte bra, så man kan få berätta lite vad som är ens problem.


Självskada är också vanligt, vanligaste självskadad tror jag är att skära sig. Många gör det för att de är lättaste vägen att få ut de jobbiga man bär på. Men efteråt mår många bara sämre och fortsätter och allt blir mycket värre.

Självskada är inget som hjälper, de är mer som ett rop på hjälp.


Jag själv har även märkt att mishandel blir mer och mer vanligt speciellt att unga blir misshandlade av sina föräldrar. Var inte rädd att prata med någon, vet att de är jätte svårt att ta de steget, men om du tex. pratar med kurator eller ungdomsmottagningen så lovar jag att de hjälper dig med det!


Om du känner någon som mår dåligt, eller skadar sig själv försöka prata med personen och få henne att prata med en vuxen. För ingen i världen ska behöva må så dåligt. Självskada kan leda till självmordstankar och sedan att man tar sitt liv.


Jag hade själv en kompis som tog sitt liv för att hon mådde så himla dåligt, jag tycker verkligen man ska försöka hjälpa denna personen till en vuxen för självmord är den sämsta utvägen, allt går att åna på ett eller annat sätt.

Du som kompis ska inte behöva bära på andras saker så att de själv trycker ner dig så att du mår lika dåligt som din kompis, ta därför hjälp av en vuxen!


Jag har själv mått/mår dåligt och varit med om en del om detta, men de är inget jag delar med mig om så mycket är på bloggen, var stark det finns ett ljus någonstans!



Av Sanna - 7 augusti 2011 11:33

Godmorgon världen!


Ska snart äta frukost och se på Saltkråkan haha fråga inte men den är så gullig   

Såg verkligen en dålig film igår, minns inte ens namnet.


Men över till dagen i stället, idag ska jag på kalas Morfar och Morbror fyller nämligen år! Då får jag även träffa min underbara kusin Emelie och Lisa-Marie som jag saknar väldigt mycket!


Glöm inte att foto tävligen avslutas imorgon, inte försent än att anmäla sig så kör hårt! Var med och du gör mig glad!

http://livetenligtsannaamanda.bloggplatsen.se/2011/08/04/5958026-fototavling/


Ha en toppen dag, så får vi hoppas på bättre väder. För i Göteborg är det grått   


Underbaraste katten!

 



Presentation

Översättbloggen

Omröstning

Vad vill ni att jag har mer på bloggen? :)
 Fototips
 Outfits
 Mer bilder
 Mer inlägg
 Musik tips
 Video inlägg
 Något annan kommentara

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

Foton

              

  

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards