LivetEnligtSannaAmanda

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Sanna - 4 augusti 2011 22:37

  


All info står på kortet   


Kanske lite svårt att se, skriver lite kort här med.

Lägg upp bilden på din blogg, länk i en kommentar i detta inlägg och skriv ''jag är med'' Du måste tagit bilden själv och de ska vara sommar tema.

Kommentarer som inte har med tävligen att göra tas bort!

Första pris: Din bild är med i min header tills jag byter nästa gång och på bilden kommer adressen till din blogg stå. Plus en länkning på min blogg.


Andra pris: Länkning på min blogg i några veckor.

Av Sanna - 4 augusti 2011 20:54

Hej.


Precis duschat japp igen. Badade nämligen med mamma och moster Stina i havet de var verkligen skönt!

När jag kom hem skulle jag varit med Tilly och Linus men då hade de gått hem, så får träffa de en annan dag istället, men men.   

Nu är det nästan bestämt att Malin ska komma nästa lördag så de får vi verkligen hoppas!


Nu ska jag äta macka, sedan ska jag kolla om det finns nån fin beddsoffa, har ni förlag på något får ni gärna tipsa då blir jag glad!

Av Sanna - 4 augusti 2011 15:48

För er som vill lära känna mig lite bättre   


1. vad heter du? Sanna Amanda...
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Vet inte riktigt, något ganska ovanligt men ändå fint.

3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Linus om jag varit en kille.

4. vilket stjärntecken är du? Oxe
5. vilken årgång är du? 96a
6. vart bor du? Göteborg
7. bott utomlands? Nej
8. flyttat antal gånger? 0

9. vart skulle du vilja bo? I ett rad hur eller hus

10. vilken skolklass? Ska börja 9an

11. vad vill du bli när du blir äldre? Något med musik, eller med barn.


UTSEENDE
1. hur lång är du? ca. 160 cm
2. hur mycket väger du? Runt 50 kg
3. hårfärg och frisyr? Mellanbrunt, med ljusbruna slinogor nästan guldiga, ganska uppklippt och långt.

4. ögonfärg? GrönBlå

5. mest nöjd med? Mina ögon och händer :D

6. minst nöjd med? Mina armar
7. skostorlek? 36-38
8. glasögon? bara läsglas
9. har du några piercingar/tatueringar? 4 hål i öronen snart ett till, sen kanske hål i näsan och navlen.


FAVORITER
1. filmer? Camp Rock och alla beckfilmer. 

2. låtar? Allt utan opera och dansband, mest Håkan, Ulrik, Justin, Miley.

3. årstider? Sommaren och vår!

4. mat/dryck? Hmmm grönpeppar biffar tror jag, och sen MJÖLK!

5. djur? katt
6. färg? Rosa, Svart, Vit
7. parfym? Allergisk, men använder ändå orkar inte kolla vad den heter men den luktar gott!

8. tv-program? Inget just nu, tv är segt.

9. ämne i skolan? Musik, Svenska, Matte

10. sysselsättning? Sjunga, spela musik, vara med kompisar, dansa, teater.


KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Nästan aldrig nån men när de regnar eller så blir det skinjacka.

2. vad använder du just nu för skor? Convers, ballerina skor

3. favoritfärg på kläder? Svart, vit

4. favoritmaterial på kläder? Bomull,

5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? klänningar, shorts!

6. favoritaffärer? Gina, Bikbok, Newyoker, H&M

7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? mellan 500-1000 kr

8. favoritmärke? Bryr mig inte så mycket

9. vad har du för byxstorlek? 26 oftast

10. vad har du för tröjstorlek? 34-36 XS-S 164-170

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Lagom
2. vilken färg på tapeterna? 3 vita vägar en röd
3. vilka färger går rummet i i övrigt? mest rött och vit

4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, för den är så skön! Och datorn för den bara är bäst!

5. vad vill du ändra där inne? Inget just nu

6. vad har du där inne av följande:
a) tv? ja
b) video/dvd? ja
c) dator? ja
d) stereo? ja
e) telefon? inte längre
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? studsmattan

8. vad gör du oftast i ditt rum? Sover, sitter vid datorn

9. vem förutom du brukar sova i din säng? Mitt täcke?

10. favoritpryl i rummet? DATORN!

11. vad heter din morfar? Kent


2. var har du i din:
a) jackficka just nu? ingen anning

b) skolväska just nu? Har ingen för tillfället
c) handväska eller liknande just nu? Tuugimin, plånbok, headset, tabbleter, solglasögon.

3. vad är du beroende av? Kärlek

4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? bra fråga
6. vad tror du på? hmmm

7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? kristendomen
8. vad köpte du senast? Cyklop
9. har du nåt husdjur? nja typ 1 katt

10. vad bor du i? Lägenhet


GREJER
plånbok: vit

tandborste: rosa
smycken: Inget just nu

solglasögon: Pilotglasögon

underkläder: Vit

nagellack: genomskinligt



Lite mer för den som orkar läsa!


Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Hyper
Favoritgodis: choklad
Är det nåt du absolut inte äter: Soppa, Skinka m.m

Kläder just nu: jeansshort, maglinne
Musik just nu: Justin
Vad sa du senast: Vad duktig du är då.

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: vet inte

Sommarplaner: Sova, vänner, chilla, bada, sola, resa.

Fisk eller badkruka: Fisk, badade 4 april eller vad det var och då var det is!

Saft eller alkohol: Saft

Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Sol!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: mobil

Spelar du nåt instrument: Ja, gitarr, sjunger kan även piano, bass, tvärflöjt
Morgon- eller nattmänniska: natt

Sparare eller slösare: mitt emellan
Bästa film: Beck
Tror på liv på andra planeter: ja

Kommer du ihåg din första kärlek: ja
Älskar du henne/honom fortfarande: nej
Har du några homosexuella vänner: ja

Tror du på mirakel: ja

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: A
Ser du dig själv som tolerant mot andra:

Ser du på kärleken som ett misstag: Ibland
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 2-4
Bio eller promenad: Promenad

Är du kittlig: hehe a

Snarkar du? Nej, bara när jag är förskyld
Stjärntecken? oxe
Rädd för insekter? Nej

Äckligaste insekten: mygg
Största svaghet: Humörsvägningar
Det här är jag bra på: lyssna, ställa upp för andra

Bästa Ingen, hatar att läsa.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Tankeläsare

Vad vill du jobba som? Nåt med Musik, eller med barn

Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? hamburgare

Skriver du dagbok? Nej
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Ja, vet inte än

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) städat

Gungar du på stolen? ja brukar ramla hehe
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ja
Vilken hand håller du gaffeln i ? Höger
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? Ibland
Gillar du att sjunga? Ja!!!

Anser du att du är stark? Ganska

Brukar du sola? Ibland

Vad gör du om du får hicka? Hickar

Röker du? Nej
Snusar du? Nej
Använder du knark? Bara mjöl :D
Kaffe, te eller inget? te

Har du en besatthet? Ja

Av Sanna - 4 augusti 2011 14:54

Hej!


Känner att jag skriver om samma saker varje dag, något förslag på vad jag kan skriva om?


Gick upp halv 11, åt frukost och duschade. Sedan gick jag ut och satt mig i solen börjat skriva på en ny låt, även spelat in lite idag.

Åt nyss lunch, sån där färdig mat den var helt okej.

Om de fortfarande är bra väder ikväll blir det bad, och lite fotografering.


 

Presentation

Översättbloggen

Omröstning

Vad vill ni att jag har mer på bloggen? :)
 Fototips
 Outfits
 Mer bilder
 Mer inlägg
 Musik tips
 Video inlägg
 Något annan kommentara

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Foton

              

  

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards